Søk


Viser treff 1–20 av 1 105 for «selv»

Planlegg ditt besøk – Naturhistorisk museum

kjelleretasjen i våre geologiske utstillinger. Les mer om biblioteket Museumsbutikken – en opplevelse i seg selv Ikke glem å sette av tid til museumsbutikken når...

Historier fra verdensrommet – Naturhistorisk museum

meteoritter har hjulpet oss med å datere alderen på vårt eget solsystem, og noen mineraler i dem er til og med eldre enn solsystemet selv. På den andre siden av...
Treff fra uio.no

Forside - Senter for tverrfaglig kjønnsforskning

Det nye veksthuset på Naturhistorisk museum – Naturhistorisk museum

Ecuadors regnskog har mer enn 10 ganger så mange arter av trær som hele Norge. Trærne spiller en nøkkelrolle i regnskogen, i seg selv og som «klatrestativ...

Mennesker og planter – Naturhistorisk museum

bruke de selv? Bli med på en en levende prat mellom etnobotaniker Anneleen Kool live fra Botanisk hage i Oslo og mjødbrygger Live S Danielsen. Vi lukter...

Duetre – Naturhistorisk museum

lommetørklene henger og blafrer fra det staselige treet i nordenden av Systemet, finner mange frem kameraet sitt. Selve blomstene gjør ikke så mye av seg, men det...

Oldemors hage – Naturhistorisk museum

trygt kan rusle på egen hånd, selv om de kan ha problemer med å orientere seg. Anlegget er bygget opp med gammeldagse benker, lysthus og stakittgjerde...

Charlotte Sletten Bjorå – Naturhistorisk museum

. [Internett]. Avisa Oslo. Bjorå, Charlotte Sletten (2022). One of a kind. [Tidsskrift]. Devon life. Bjorå, Charlotte Sletten (2022). Selv en smak kan være...

Leif Aarvik – Naturhistorisk museum

(Orthoptera). Ansvarlig for lay-out, utbredelseskart, deler av teksten og utvelgelsen av naturfotografiene. Bidrar selv med mange av fotografiene. Vladimir...

Peter Horvath – Naturhistorisk museum

er en app, som gir turgåere anledning til å registrere de øverste skogene og trærne. Appen gir folk en plattform som de selv kan utforske det norske...

Om Botanisk hage – Naturhistorisk museum

beholdt. Planen ble i hovedsak gjennomført og kan fortsatt anes i anlegget, selv om en rekke endringer har kommet til. Området har eksempelvis blitt utvidet...

Anneleen Kool – Naturhistorisk museum

spiller en sentral rolle i både kultur og natur. Jeg er selv involvert i flere tverrfaglige prosjekter om relasjonen mellom mennesker og planter. Min...

KlimaDialog – Naturhistorisk museum

og hva menneskeskapte klimaendringer er. noen av konsekvensene av global oppvarming. ulike løsninger som finnes og hvordan de selv kan bidra i

KlimaDialog – Naturhistorisk museum

og hva menneskeskapte klimaendringer er. noen av konsekvensene av global oppvarming. ulike løsninger som finnes og hvordan de selv kan bidra i

Anders Bryn – Naturhistorisk museum

forventet at vi år om annet vil ha så lave temperaturer i fremtiden også, selv i de varmeste delene av landet. Vi vurderer at fremtidige klimaendringer ikke...

Blomster og bier – Naturhistorisk museum

seg mellom blomster og pollinerende insekter. Gjennom dialog og aktiviteter vil elevene lære om disse sammenhengene, og om tiltak de selv og skolen kan...

Den nasjonale frøbanken og ex situ-bevaring ved Naturhistorisk museum – Naturhistorisk museum

menes med en frøbank? Selve ordet betyr et lager av levedyktige frø. I naturen finnes det en stor frøbank i jorden. Med frøbank i denne sammenhengen mener...

Blomster og bier – Naturhistorisk museum

seg mellom blomster og pollinerende insekter. Gjennom dialog og aktiviteter vil elevene lære om disse sammenhengene, og om tiltak de selv og skolen kan...

Prosjekt klimautfordringen: Hva kan vi endre? – Naturhistorisk museum

her. Hver eneste dag tar vi valg som påvirker klimaet og miljøet på en eller annen måte. I dette prosjektet skal klassene gi seg selv en klimautfordring...

Prosjekt klimautfordringen: Hva kan vi endre? – Naturhistorisk museum

her. Hver eneste dag tar vi valg som påvirker klimaet og miljøet på en eller annen måte. I dette prosjektet skal klassene gi seg selv en klimautfordring...

Prosjekt natur: Kan naturen redde klimaet? – Naturhistorisk museum

man selv kan påvirke dialog som metode for å synliggjøre ulike perspektiver Læringsressurser Lærerveiledningen til for- og etterarbeidet (pdf) Øvrig...