Tvisyn på naturen - vippepunkter i samfunnet

Vi ødelegger, overforbruker og bygger ned naturen - og likevel sier vi at vi elsker den, at vi vil beskytte og redde den. Ser vi ikke hykleriet og paradoksene?

Se opptak av arrangementet som ble strømmet 11.mai 2021

«Tvisyn på nordisk natur» vil utfordre vedtatte sannheter og peke på hvilke muligheter vi har – i en verden på vippepunktet. Viser klimaaksjoner, #fridaysforfuture og flyskam at Norden har en særlig rolle å spille i den globale kampen for klima og natur?

Professor Marius Timmann MjaalandMarius Timmann Mjaaland er professor i religionsfilosofi ved Universitetet i Oslo og leder det tverrfaglige forsningsprosjektet "Tvisyn på nordisk natur".

Christina Nadeau er stipendiat i tverrfaglig økologi ved Universitetet i Oslo. Doktorgradsforskningen hennes dreier seg om begrepet "vippepunkter".

Sammen møter de Klimahusets Torkjell Leira til samtale om sin forskning.

Publisert 12. mai 2021 07:07 - Sist endret 12. jan. 2024 09:56