Klima- og miljøministeren mottok publikums beskjeder

Bildet kan inneholde: klær, briller, hånd, yttertøy, frakk.

Zahraa fra åttendeklasse på Lambertseter skole overrakte beskjedene til statsråden. Klassen var på skolebesøk til Klimahuset samme dag som statsråden kom. Foto: NHM

I perioden før og etter stortingsvalget i 2021 skrev publikum i Klimahuset beskjeder til den nye klima- og miljøministeren. Nå er beskjedene overlevert.

Tilsammen har publikum i Klimahuset skrevet flere hundre beskjeder til Norges nye klima- og miljøminister, Espen Barth Eide. Beskjedene ble skrevet i perioden juni 2021 til januar 2022, altså før og etter stortingsvalget. Før ministerbesøket i Klimahuset i februar, valgte ansatte i Klimahuset ut fire lapper de mente representerte mengden godt, som statsråden fikk innrammet. I tillegg fikk han 52 kort med en beskjed for hver uke det kommende året. Det var en interessert og takknemlig minister som til slutt valgte å ta med samtlige lapper tilbake til kontoret.

Blant lappene var det lykkeønsker og gratulasjoner, men også tydelige beskjeder om hvilken viktig jobb han har og hva han bør prioritere. De fleste lappene er skrevet av barn og unge.

Vi takker for alle bidrag!

Publisert 13. mai 2022 10:10 - Sist endret 12. jan. 2024 09:57