Seminar om utforskningsbasert undervisning

Tirsdag 23. april arrangerer NHM gratis heldagsseminar om utforskningsbasert undervisning utenfor klasserommet. Seminaret retter seg mot undervisere utenfor skoleverket.

Tirsdag 23. april blir det gratis heldagsseminar med påfølgende middag på NHM. Temaet for seminaret er utforskningsbasert undervisning utenfor klasserommet. Vi ønsker å samle flest mulig som driver med naturfaglig undervisning på museer, i botaniske hager og andre institusjoner utenfor skoleverket.  Seminaret vil bli lagt opp med introduksjon til tema og en workshop hvor deltagerne utveksler erfaring og diskuterer undervisningspraksis ved sine respektive undervisningsarenaer.

Seminaret er en del av EU-prosjektet Inquire, eller UTFORSK på norsk. UTFORSK revitaliserer utforskingsbasert naturfagundervisning over hele Europa. Botaniske hager i 11 land står bak prosjektet. Vi holder lærerkurs hvor vi demonstrerer hvordan utforskingsbasert naturfagundervisning kan inspirere elever og bidra til håndteringen av temaer som klimaendring og biologisk mangfold.

For spørsmål og påmelding, ta kontakt med Gro Hilde Jacobsen, e-post g.h.jacobsen@nhm.uio.no.

Påmeldingsfrist er 15. februar.

Frøspredningsøvelse i Botanisk hage. Foto: Kristina Bjureke, NHM

Publisert 11. jan. 2013 16:53 - Sist endret 5. aug. 2022 10:30