Supersøndag: Våren er her!

Søndag 19. mars vil det være frøaktiviteter for både store og små på NHM, samt lansering av barneboken "Så et frø".

Våren er her og det kribler i grønne fingre. Besøk Naturhistorisk museum og lær om frø, såing, prikling og stiklinger av våre gartnere og botanikere. Og du kan selvsagt få jord under neglene selv. Det vil også bli omvisning i våre forsøksveksthus, som ellers ikke er åpne for publikum.

I tillegg er det denne søndagen lansering av barneboken "Så et frø", som vil være å få kjøpt i museumsbutikken.

Illustrasjon fra boken "Så et frø"

12:00 – 14:00 – Så et frø!

Alle unge gartnere får prøve å så, og du kan titte på en utstilling av spennende og uvanlige frø.

Foto: NHM

14:00 – 15:00 – Vår i vinduskarmen

Få litt jord under neglene! Bli med og se hvordan vi jobber med frø og spiring bak kulissene i våre veksthus.

Publisert 20. mars 2017 13:37 - Sist endret 5. aug. 2022 11:23