På feltkurs i Kenya

Hele gruppen på plass for en dag i felt (Foto: Jackan the driver)

En gruppe bestående av studenter og botanikere fra Kenya og Norge samt gartnere fra Botanisk hage har nettopp vært på feltkurs i Kenya. Se bilder fra turen her!

Som en del av Universitetet i Oslos masterkurs i plantesystematikk som tilbys ved Naturhistorisk museum, har et knippe studenter og ansatte ved NHM vært på feltkurs i Kenya.

Kurset inngår i et større samarbeid (NORPART) mellom NHM og forskjellige partnere i østlige og sørlige Afrika. NORPART-prosjektet tar sikte på å forbedre kvaliteten på undervisningen i plantebiodiversitet ved Universitetet i Oslo og partnerinstitusjoner utenfor Norge. Les mer på NORPARTs hjemmesider.

Se galleriet under for bilder av studentenes hverdag, plante- og dyrelivet, og sist, men ikke minst: En botaniker som kysser en giraff.

Error: resource not found: /om/aktuelle-saker/2018/norpart-kenya/kenya
Publisert 28. juni 2018 14:19 - Sist endret 17. aug. 2020 14:06