Tekniske problemer

Vi har litt tekniske problemer i Tøyen Bee & Bee for tiden. Ekkokammeret har vært offline et par dager men er nå heldigvis tilbake. I flere av de andre modulene er det ulike problemer med lyset. Det er mulig vi har funnet levetiden til billige LED-pærer fra Kjell & Co.

Samtidig skjer det litt av hvert i hotellet! I Kongelosjen 1 er hagemurerbien Annes larver nesten fullvoksne. Nå er det bare bittelitt pollen igjen. Og hornmurerbien Ina har fullført reiret sitt i Tumleplassen 6. Utvendig er reirhullet hennes nå blitt murt igjen med en solid plugg av leire. Innvendig er det seks celler, hvorav fem har nistepakker og et egg hver, mens den ytterste cellen er tom. Hornmurerbia gjør det altid sånn. Den ytterste cellen er så utsatt for fiender utenfra at det er like greit å ikke kaste bort tid og krefter på å fylle den med noe.

I skrivende stund sitter det TO hornmurerbier i hvert sitt hull i Prinsessesuiten. Har de tenkt å lage reir der eller søker de bare ly fra regnskurene? Og i Vepsebu 6 sitter det en liten graveveps. Og i Vepsetaljen 6 sitter det også en graveveps som ser mistenkelig ut som frynsebladlusgraver! Er det et av barna til Luselise som har returnert til gamle tomter?

Publisert 30. mai 2024 16:04 - Sist endret 30. mai 2024 16:04