"Monsterøgle"-illustrasjonar nominert til barnebokpris

Esther van Hulsen er nominert til Kulturdepartementets pris for beste illustrasjonar til barnebok i 2012 for "Monsterøglene på Svalbard".

I dag vart nominasjonane til Kulturdepartementets prisar for barne- og ungdomsbøker utgjevne i 2012 offentleggjort. Esther van Hulsen er nominert i klassen for illustrasjonar for Monsterøglene på Svalbard, skrive av Jørn Hurum og Torstein Helleve frå NHM.

I nominasjonen heiter det:

Monsterøglene på Svalbard tar oss 147 millioner år tilbake i tid da dyra som levde i havet var helt annerledes enn i dag. Vi får høre om Småen, en liten fiskeøgle, og om hvordan den jakter på mat og kjemper mot farene som skjuler seg i dypet. Esther van Hulsens illustrasjoner gjenskaper livet i havet i store, våte bilder der lyset reflekterer et helt register av blåfarger, og der øglenes bevegelser får det til å boble, bruse og sprute på boksidene. I vekslingen mellom oversikts- og nærbilder iscenesetter illustratøren en dramatisk kamp på liv og død. Bokas faktadel dokumenterer kunnskapen om fortidsøgler, fossiler og evolusjon gjennom et variert bildemateriale. Med sitt skarpe blikk for konkrete og kuriøse detaljer må van Hulsens illustrasjoner ta mye av æren for at de fascinerende resultatene av nyere vitenskapelig forskning når fram til en barnlig leser.

van Hulsen vart òg nominert i fjor for "Ida".

Dei to andre nominerte er Trond Bredesen for illustrasjonane i serien "Kunstdetektivene", og Ragnar Aalbu for illustrasjonene til "Purriot og den usynlige mannen". Aalbu har tidlegare arbeidd ved Informasjonsavdelinga på UiO.

Vinnarane vert kunngjort 20. mars.

Sjå alle nominasjonene her

Les meir om øglene som er gravne ut på Svalbard

Illustrasjon fra boken.

Av Torstein Helleve, kommunikasjonsleiar NHM